Rådgivning om web 2.0

 

Hvad er Web 2.0 egentlig, og hvordan kan man som virksomhed eller organisation udnytte begrebet?

 

Web 2.0 opstod i 2004 som en betegnelse for en ny fase af internettets udvikling. Hvor Internettet før i tiden mest bestod af statiske html-sider, ser man i dag en helt ny udvikling, hvor hjemmesiderne er blevet dynamiske, så brugerne hele tiden selv er med til at udvikle den enkelte side eller portal. Samtidig spredes hjemmesidens indhold - for eksempel ved hjælp af applikationer - over andre dele af web 2.0-nettet.

 

Travelpod.com opnåede enorm synlighed på Facebook via deres Travel IQ-applikation. Din virksomhed kan gøre det samme.

 

Blandt de mest kendte web 2.0-sider er den store online encyklopædi Wikipedia, hvor millioner af frivillige verden over opbygger verdens største leksikon. Men Web 2.0 dækker også over de mange weblogs samt de sociale netværksportaler såsom Facebook, MySpace og LinkedIn.

 

For en virksomhed, der vil opnå synlighed på nettet, rummer web 2.0 masser af muligheder. Virksomheden kan for eksempel gøre sig gældende på fora for social bookmarking såsom digg.com, men ligesom en viral video, der ses af millioner af mennesker, kan virksomheden også udvikle enkle applikationer, der med den rigtige strategi kan slå igennem på internettet og på den måde udbrede virksomhedens brand.

 

I Danmarks findes allerede mange eksempler på, hvordan Web 2.0 med fordel er blevet udnyttet.

 

Vi tilbyder foredrag og rådgivning om web 2.0, så din virksomheden eller organisation kan få overblik og idéer til, hvordan I kan udnytte Internettets muligheder maksimalt.