Synlighed på Internettet

 

Hvis din virksomhed er synlig på nettet, kan det styrke dit brand og dermed øge din omsætning. Internettets betydning øges år for år, og synlighed på internettet er derfor vigtigere end nogensinde. Mange virksomheder kender allerede til banner-annoncer, men en god internetstrategi rummer mange flere interessante muligheder, der kan få din virksomhed til at slå igennem på nettet.

 

Google Adwords-kampagner og søgemaskineoptimering af virksomhedens hjemmeside hører med til en grundlæggende strategi for synlighed på internettet. Med disse værktøjer sørger du får, at din virksomhed bliver fundet, når folk søger på dit brand eller relevante produktnavne.

 

Carlsberg opnåede på kort tid hundredtusindvis af seere på Youtube i 2008 med deres kampagne for Carlsberg Sport, hvor et egern jonglerer med en nød.

 

 

Men synlighed på internettet kan også omfatte mere avancerede strategier, der udnytter internettet maksimalt og dermed også de mange nye Web 2.0-muligheder. Det kan f.eks. ske via virale videoklip, der ses af millioner af mennesker verden over, eller ved hjælp af nyheder på fora for social bookmarking såsom digg.com, del.icio.us eller stumbleupon. For en virksomhed, der vil frem på nettet, kan der også være stort potentiale i internet-widgets, virale flashspil eller markedsføring via populære netværk så som Facebook, MySpace og LinkedIn.

 

Den virtuelle verden, Second Life, fik enorm opmærksomhed i Danmark i 2007. Siden blev medierne skeptiske, men Second Life er stadig et 'virkeligt sted' for hundredtusindvis af mennesker.

 

Vi tilbyder rådgivning og foredrag, der giver dig og din virksomhed en forståelse for de mange nye muligheder for synlighed på internettet, og samtidig giver vi dig et overblik over, hvor det kan betale sig at satse, hvis virksomheden skal nå ud til kunder i Danmark eller resten af verden.