Foredrag / søgemaskineoptimering

 

At ligge i toppen af søgemaskinerne giver synlighed, og synlighed kan give omsætning. Det er derfor ikke mærkeligt, at søgemaskineoptimering eller såkaldt SEO er blevet en fast bestanddel af mange virksomheders internetstrategi. I dette foredrag om søgemaskineoptimering får tilhørerne en grundig indføring i, hvordan verdens største søgemaskine, Google, tænker, og hvordan den rangerer siderne i sit index. Hvordan kan det være, at nogle sider ligger i top på bestemte søgeord, og hvordan kan det være, at andre ligger nummer sidst?

 

Fokus på søgemaskinerne kan lede til markant stigning i trafik til virksomhedens hjemmeside.

 

 

Dette foredrag om søgemaskineoptimering giver desuden en grundig indføring i, hvordan en hjemmeside bør opbygges, så den får gode forudsætninger for at komme til tops i Google. Hvordan tilrettelægges layout og billeder, hvordan skrives teksten og hvordan lægges en god linkstrategi? Foredraget byder både på enkle og mere avancerede tricks, der på få dage kan føre de fleste hjemmesider længere frem i Google.

 

Foredraget gør også op med mange myter om søgemaskineoptimerig og kommer ind på, hvad man absolut IKKE skal gøre, hvis man vil bevare sin plads i søgemaskinerne.

 

Dette foredrag om Google er målrettet såvel private som små og store virksomheder, der ønsker at forstå, hvordan søgemaskinerne tænker og som ønsker mere synlighed på nettet.

 

Korrekt brug af nøgleord er en af vejene til succes.

 

 

Foredraget kan med succes kombineres med en workshop, hvor virksomhedens hjemmeside - eller nogle af tilhørerne hjemmesider - kan blive gennemgået i plenum med henblik på søgemaskineoptimering.

 

Dette foredrag om Google er blandt andet blevet afholdt for IT-Forum, Samdata, Videncenter for e-business, HK med flere.

 

Udpluk af evaluering:

 

” Foredragsholdren var enormt dygtig, kompetent, engageret, klog, opmærksom, var forberedt og havde et godt sprog”

 

”Der var mange oplysende/brugbare informationer, og foredragsholderen kom hele vejen rundt og udnyttede tiden optimalt”