Foredrag om Google

 

Google er uden sammenligning verdens største søgemaskine på nettet, og over 90 procent af de søgninger, der foretages i Danmark, sker igennem Google (Kilde: Computerworld 2008). Hvis man som privatperson eller virksomhed ønsker synlighed på nettet, er Google derfor ikke til at komme uden om.

 

Fordrag om google - markedsandel
Googles markedsandele på internationalt plan er i dag på op mod 70 %

 

Under dette foredrag om Google vil deltagerne få et indblik i Googles vanvittigt spændende historie fra skæv kollegieidé til multinational milliardvirksomhed. Foredraget vil samtidig give et godt indtryk af, hvad der skal til, hvis man ønsker synlighed i Google. Tilhørerne vil lære, hvordan søgemaskinen tænker, hvordan den rangerer hjemmesider i forhold til hinanden, og hvad en hjemmeside skal indeholde for at få succes i verdens største søgemaskine. Foredraget vil også komme ind på, hvordan man kan bruge Google som genialt annonceværktøj via Google Adwords.

 

 

De to unge stiftere af Google flyttede i 1998 deres nye forretning ind i en garage i Menlo Park i Californien. Derefter begyndte milliarderne at rulle.

 

Dette foredrag om Google kan kombineres med en workshop, hvor foredragsholderen vil gennemgå nogle af deltagernes hjemmesider. Foredraget kan skræddersyes til deltagerne og kan vare fra 1-6 timer. Dette foredrag om Google kan dermed fungere som øjenåbner for mennesker uden særlig weberfaring, men er også oplagt til den erfarne chef eller webmaster, der ønsker at vide, hvordan søgemaskinen tænker, og hvordan det kan give virksomheden succes på nettet.

 

Dette foredrag om Google er blandt andet blevet afholdt for IT-Forum, Samdata, Videncenter for e-business, HK med flere.

 

Udpluk af evaluering:

 

” Foredragsholdren var enormt dygtig, kompetent, engageret, klog, opmærksom, var forberedt og havde et godt sprog”

 

”Der var mange oplysende/brugbare informationer, og foredragsholderen kom hele vejen rundt og udnyttede tiden optimalt”